2010年1月14日木曜日

不思議な標識を集めたサイト - SignSpotting

japan.internet.com で紹介されていた不思議な標識を集めたサイト「SignSpotting」。

この一番上に載っているノーフォークの公衆電話、999 をかけろって、どこで 9 を押せばいいんだろう…。

どこかこのノリは、私の愛読書「ピクトさんの本」を思い出させます。いつの間にか、英語の教本「ピクトさんの直感! イングリッシュ」まで出ていました。

世界のピクトグラムを集めた
日本ピクトさん学会もお薦めです。



----------------------------------------------------------------------

Have you seen these signs in your town ?

Japan.internet.com spotted is one of the most iconic Web sites in the world..."SignSpotting".

How can we push nuber 9 on this public phone in Norfolk ?

These posted images are connecting to my favorite book "Pictosan (nice and lovely nickname in Japanese)" in which you can find so many pictograms, whatever familiar or unfamiliar. It seems more books coming on sale. This "Pictosan's instinctive English !" is English learning book.

I also recommend "Japanese Society for Pictosan" which introduces the latest pictographs around the world.

2 件のコメント:

  1. 私もピクトさんの本、持ってます!
    というか、いただきました。

    世界に通じる絵文字、見ようによってはユーモアたっぷり、見ていて楽しいですよね。

    フランスで出会った、横断歩道の赤信号、ただ立っているのでなく、何気に足を出してモデルのようにポーズをとっていたのが印象的でした。

    同じマークでも、国によっても異なるところが興味深い!

    返信削除
  2. めろんさん
    やはり、あなたも持っていましたか!
    解釈によってあんなに楽しめるとは、あなどれませんピクトさん。

    ヨーロッパのピクトさんはどこか足長です(笑)

    返信削除